Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Muzyka relaksacyjna, czyli czego może słuchać opiekunka w Niemczech

Mówi się, że muzyka łagodzi obyczaje. Czy tak jest, do końca nie wiadomo. Faktem jest jednak, że odpowiednia muzyka pozwala się zrelaksować, uspokoić skołatane nerwy i poprawić sobie humor. Pomaga w medytacji, leczeniu i samodoskonaleniu siebie, a także wspiera koncentrację. Ale przede wszystkim muzyka pomaga rozluźnić napięcie, zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Dlatego jej słuchanie jest polecane osobom pracującym w zawodach, które wymagają dużego zaangażowania – takich, jak opieka nad osobami starszymi w Niemczech. Jakich wykonawców i gatunków muzycznych powinna więc słuchać opiekunka, żeby się zrelaksować?

Share
 Źródło: materiały partnera
d4avs7t

Słuchanie muzyki pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie

Muzyka oddziałuje na Twój nastrój, niezależnie od tego, czy słuchasz radia, ulubionej playlisty czy melodii w reklamach. Wykorzystują to właściciele sklepów i galerii handlowych Odpowiednio ułożona ścieżka dźwiękowa może bowiem skłonić ludzi do kupna większej ilości produktów. Utwory puszczane na siłowni wpływają na motywację do treningu, a ulubione piosenki poprawiają samopoczucie i – co jest dowiedzione naukowo – zmniejszają odczucie bólu. Dlatego muzykoterapia może być zalecana dla pacjentów pooperacyjnych, osób zmagających się z demencją, lękami czy depresją.

Jak wybrać muzykę do słuchania? Jeśli chcesz zwiększyć swoją energię i chęć do działania, wybierz utwory z wyraźnym rytmem, wspomaganym bębnami. Dobrze sprawdzają się też utwory rockowe. Do nauki niemieckiego z agencją Veritas i pracy z podopiecznym najlepsza będzie muzyka klasyczna: Mozart, Bach, Chopin. A w chwili odpoczynku postaw na utwory relaksacyjne oraz spokojny pop, blues i jazz. Pozytywny wpływ na nastrój ma też słuchanie muzyki na żywo. Jeżeli więc wiesz, że w pobliżu Twojego miejsca pracy będzie koncert ulubionego artysty, to może warto się nim zainteresować? Nie musi to być wielkie wydarzenie, wystarczy kameralny koncert w kawiarni.

Opiekunko, odstresuj się. Te utwory Ci pomogą

Wesoła i skoczna muzyka przyda się w chwilach, kiedy potrzebujesz motywacji do działania. Podczas relaksu włącz utwory o wolniejszym rytmie, które pomogą Ci osiągnąć wewnętrzny spokój. Twój organizm dostroi się do muzyki: serce dostosowuje bowiem tempo bicia do rytmu danej piosenki. Wystarczy usiąść na kanapie albo w fotelu i posłuchać uspokajającej, relaksacyjnej muzyki. W ten sposób spada tętno, ciśnienie krwi oraz poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. To skutkuje wyciszeniem i uspokojeniem, dlatego dobrze w ten sposób przygotowywać się do snu. Poświęć na słuchanie muzyki 10 minut, a szybko zauważysz efekty – będziesz bardziej wypoczęta fizycznie i psychicznie. Tylko jakich utworów wtedy posłuchać?

d4avs7t

Wiele osób twierdzi, że najlepszą muzyką do relaksu jest ta z dźwiękami natury. Podobno śpiew ptaków, szum wody i wiatru doskonale uspokajają. Nie oznacza to jednak, że Ty również musisz słuchać standardowej muzyki relaksacyjnej. Są osoby, na które odgłosy przyrody nie działają, wolą natomiast kojący dźwięk mis tybetańskich, gongów, harfy, skrzypiec czy fortepianu. Sprawdzają się również piosenki śpiewane, często powszechnie znane. Do najbardziej relaksujących należą: ."Someone Like You" Adele czy "Strawberry Swing" Coldplay, a także utwory Norah Jones i Dido. A według badań naukowców z Mindlab International największe odprężenie uzyskuje się przy "Weightless" Marconi Union. Na tyle, że nie zaleca się prowadzenia pojazdów podczas słuchania utworu. Melodia ta powstała z pomocą osoby zajmującej się na co dzień muzykoterapią.

Jakiej muzyki powinna słuchać opiekunka pracująca w Niemczech?

Muzyka, jak już wcześniej wspominaliśmy, potrafi oddziaływać na nastrój – zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Może uspokajać, ale też pobudzać czy irytować. Przypomnij sobie, kiedy ostatnio ktoś obok Ciebie puszczał piosenkę, której nie lubisz. Prawdopodobnie czułaś się zdenerwowana i tylko czekałaś, kiedy utwór się skończy. Warto więc rozważnie dobierać muzykę, której słuchasz. Rano, przed pobudką podopiecznego, dobrze jest włączyć sobie coś energetycznego, co da Ci siły do działania na cały dzień. Natomiast wieczorem, kiedy masz chwilę dla siebie, posłuchaj spokojnej, kojącej muzyki. To sprawi, że staniesz się bardziej odprężona i spokojna, co w pracy opiekunki w Niemczech jest bardzo potrzebne.

Chcesz wiedzieć, jak podziałają na Ciebie różne rodzaje muzyki? Poniżej znajdziesz zestawienie najpopularniejszych gatunków.

Muzyka klasyczna: pomaga się skoncentrować na zadaniu. Zwykle korzystają z niej uczniowie i studenci, ale Ty również możesz. Ułatwi Ci przyswojenie nowych niemieckich słówek, które dziś usłyszałaś. Na dodatek łagodne brzmienia walców i nokturnów uspokajają zmęczony umysł i pomagają się zrelaksować.

d4avs7t

Muzyka aktywizująca umysł: latynoska, hip hop, rock and roll. Zazwyczaj jest używana przy rehabilitacji, gdyż zachęca do działania i do przekraczania swoich granic. Taka muzyka podnosi ciśnienie krwi, zwiększa napięcie w mięśni i daje zastrzyk energii. W organizmie wzrasta poziom endorfin, a uśmiech sam wędruje na twarz. Niewskazane jest słuchanie tego typu utworów przed snem, ale w ciągu dnia jak najbardziej możesz włączyć nieśmiertelnego Elvisa, The Beatles czy The Rolling Stones. Klasyka zawsze się obroni.

Muzyka pomagająca odreagować stres: punk, techno, heavy metal. W pracy w opiece zdarzają się stresujące sytuacje, dlatego dobrze jest wiedzieć, jak można sobie z nimi poradzić. Gdy metoda głębokich oddechów nie zadziała, możesz włączyć utwory z tego gatunku. Dzięki nim uwolnisz się od złych emocji, a negatywna energia zniknie. Pamiętaj tylko, żeby nie słuchać takiej muzyki zbyt długo i za głośno. W dłuższej perspektywie podnosi ona ciśnienie, przyspiesza oddech i wzmaga irytację. Nie jest też wskazana, kiedy musisz się skupić na jakiejś czynności.

Muzyka relaksacyjna: znajdziesz ją w Internecie. To spokojne melodie, często wzbogacone dźwiękami natury, pomagające osiągnąć stan odprężenia. Często wykorzystują ją gabinety lekarskie i kosmetyczne, gdyż sprawia, że pacjent odczuwa mniejszy ból. Jest naukowo udowodnione, że tego typu muzyka wyrównuje pracę serca, obniża ciśnienie, łagodzi objawy alergii i przeziębień. Wpływa też na poczucie bezpieczeństwa i zadowolenia, zmniejsza apetyt, poprawia trawienie, a na dodatek wprowadza w błogi stan odprężenia. Czy trzeba czegoś więcej?

Muzyka najlepsza dla opiekunki pracującej w Niemczech

Opieka w Niemczech jest jednym z zawodów, w których relaks jest wręcz niezbędny. Po trudach dnia codziennego dobrze uspokoić swoje myśli, odegnać złe emocje i oderwać się od problemów. Jeśli więc odczuwasz przemęczenie i przeciążenie umysłu, włącz muzykę, która Cię uspokaja. Słuchaj jej zwłaszcza przed snem – taki relaks pozwoli Ci w pełni odpocząć. Warto też sięgnąć po muzykę w stresujących sytuacjach, żeby obniżyć ciśnienie i zredukować napięcie emocjonalne.

d4avs7t

Może się zdarzyć, że muzyka relaksacyjna, choć tak zachwalana, nie będzie na Ciebie działać. To zupełnie normalne: gusta są różne i to, co jednego człowieka zrelaksuje, na drugiego wpłynie drażniąco. Znajdź więc alternatywę – może nią być po prostu playlista złożona z ulubionych piosenek. Włączaj ją w wolnych chwilach, na przykład wtedy, kiedy podopieczny utnie sobie drzemkę, a Ty będziesz potrzebować odprężenia. Dobrym pomysłem okaże się też włączanie nagrań z odgłosami przyrody: szumem morza, rzeki, szmerem wiatru, ćwierkaniem ptaków. Dźwięki natury pomagają się zrelaksować i odciąć od problemów. Zamknij oczy i wyobraź sobie, że jesteś na plaży lub na leśnej ścieżce. Warto jednak wiedzieć, że nie każdemu taki tryb odpoczynku będzie pasować. Jeśli czujesz, że to nie dla Ciebie, nie zmuszaj się do słuchania. Znajdź coś, co pozwoli Ci się odprężyć w taki sposób, jak lubisz.

Oferty pracy jako opiekunka w Niemczech znajdziesz na stronie: praca opieka Niemcy

Artykuł sponsorowany
d4avs7t

Podziel się opinią

Share
d4avs7t
d4avs7t