Żenująca reklama z Magikiem. Jego syn wydał oświadczenie
Pewna firma wykorzystała wizerunek Piotra "Magika" Łuszcza do reklamy. I szybko tego pożałowała. Wylała się fala krytyki. Teraz głos zabrał jego syn.
Piotr "Magik" Łuszcz popełnił samobójstwo 2000 r., skacząc z okna. Było to tragiczne wydarzenie, nie tylko dla fanów jego talentu. Firma, która użyczyła sobie jego wizerunek, najwidoczniej nie myślała podobnie. Z założenia śmieszna reklama szybko stała się szeroko komentowana przez oburzonych internautów.
Reklamodawca wydał oświadczenie, w którym przeprasza i zapewnia, że lekcja została wyciągnięta. Jednak, jak wiemy, w internecie nic nie ginie i mem żyje już swoim życiem.
"Przepraszamy was za wczorajsze opublikowanie mema ze zdjęciem Magika z Paktofoniki. Wiecie, że nasze poczucie humoru bywa cięte i odważne, ale wczoraj najzwyczajniej w świecie przekroczyliśmy granicę dobrego smaku. Miało być śmiesznie, wyszło żenująco. Przepraszamy rodzinę, fanów rapera i wszystkich, których uraził ten post. Mem został stąd wczoraj szybko zdjęty, ale nie mamy wpływu na powielanie go w mediach [...]", czytamy w oświadczeniu.
Do całej sytuacji odniósł się również syn Magika Filip, znany również pod pseudonimem Fejz.
"'Pański ojciec wyskoczył z okna, może chciałby pan wskoczyć na jego miejsce pracy', przyznajecie, czy czekacie na taki telefon? Nie? No to najwyraźniej nie jesteście na czasie albo oferta nie jest kierowana do was. Bo przecież innych to bawi. Pewnie dlatego, że ten żart nie dotyczy ich ojca…".
Filip Łuszcz napisał, że w odpowiedzi na mem z wizerunkiem jego taty, który pojawił się w sieci, zostawi "kilka szczerych słów". Wyznał, że takie wykorzystanie godzi nie tylko w rodzinę, którą to dotyka, ale też łamie prawo.
"Kiedy widzę karykaturalnie wklejoną twarz mojego ojca, przypominają mi się czasy gimnazjum. Jest to chyba podobny poziom infantylności. Rówieśnicy wyśmiewali się z jego śmierci. Dużo się działo za moimi plecami, nie wspominając o 'martwych' memach. W sieci zacierają się granice między tym, co dozwolone, a tym, co nie wypada. Tym, co śmieszne, a tym, co ośmiesza. [...]. Piotr Łuszcz, dla was znany jako 'Magik', dla mnie tata [...]. Dlatego mam prośbę do marketingowców i użytkowników sieci: POMYŚL, zanim coś zrobisz…", napisał w mediach społecznościowych.
Trwa ładowanie wpisu: facebook