Soft minimalism od Gino Rossi i CCC: Czy minimalizm w modzie jest jednoznaczny?
W czwartek, 24 września, na kanwie premiery kapsułowej kolekcji Gino Rossi Soft minimalism, odbył się panel dyskusyjny, którego tematem przewodnim był modowy minimalizm. W prowadzonej przez Joannę Horodyńską debacie wzięły udział najważniejsze głosy polskiej sceny fashion.
Estetyczny, surowy design i najnowsze modowe kierunki to dwa filary ekskluzywnej kapsuły od Gino Rossi. W miniony czwartek, w showroomie marki CCC, pośród botków o prostych bryłach i gładkich fakturach oraz klasycznych torebek ze skóry odbyła się debata z wiodącym pytaniem: „Czy minimalizm w modzie jest jednoznaczny?”. Otworzyła ją i poprowadziła Joanna Horodyńska, która źródeł minimalizmu w świecie fashion upatruje w kulturze, sztuce, architekturze i muzyce. Na jej pytania odpowiadały Dyrektor Kreatywna marki CCC Valeriya Musina, dyrektor mody magazynu „Vogue Polska” Karla Gruszecka, influencerka i stylistka Olivia Kijo oraz topmodelka Kasia Struss.
- Ja szczególnie cenię minimalizm w czystej, prostej formie. Bez żadnych dodatków czy ozdób - powiedziała na otwarcie panelu Valeriya Musina. Wtórowała jej Karla Gruszecka. - Minimalizm sprawdza się zawsze, bo jest wygodny. To proste formy, ograniczenie palety kolorystycznej i powrót do lat 90., czyli między innymi wysokiej jakości wykonania. Minimalizm to również odmienny rodzaj manifestu kobiecości.
Kasia Struss od zawsze stawia na minimalizm. Tak prywatnie, jak i w życiu zawodowym. - Na wybiegu inaczej prezentuje się minimalistyczne kolekcje. Więcej pracuje się ciałem, pozą i twarzą - przyznała topmodelka i założycielka marki Ala Natural Beauty.
Z kolei Olivia Kijo idealną definicję minimalizmu w modzie znalazła w słynnych słowach Ludwiga Miesa Van der Rohe „Less is more”. - To nie jest krzykliwa moda, ani zabieganie o chwilowy trend, to moda zawsze modna - podsumowała dyskusję Karla Gruszecka.
Wśród gości eventu pojawiły się także m.in. Jessica Mercedes, Agnieszka Ścibior czy Ewa Witkowska. Transmisja z panelu dyskusyjnego odbyła się na kanałach CCC i platformach Facebook, Instagram oraz YouTube. Patronem medialnym wydarzenia był magazyn „Vogue Polska”.