Trwa ładowanie...
d1ie9oi

Dorota Masłowska i firma odzieżowa tłumaczą się z reklamy koszulek "na ból istnienia"

Pisarka wzięła udział w kampanii reklamowej nowej kolekcji odzieżowej. Zachęca do zakupu ubrań "terapeutycznych". Internauci skrytykowali Masłowską i markę, zarzucając im bagatelizowanie problemów związanych ze zdrowiem psychicznym.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Dorota Masłowska
Dorota Masłowska (East News)
d1ie9oi

Dorota Masłowska dotychczas była znana jako autorka głośnych powieści, m.in. "Wojny polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną" oraz "Pawia królowej". W ostatnich dniach padła ofiarą wykorzystania jej wizerunku przez jeden z tygodników.

Okazuje się, że to nie koniec problemów Masłowskiej. W sieci pojawiła się 15-sekundowa reklama kolekcji ubrań z jej udziałem, która nie spotkała się z aprobatą internautów.

Najgłupsze wypowiedzi gwiazd o koronawirusie

W klipie pisarka wciela się w lekarkę, która pacjentowi zmagającemu się z wypaleniem, pustką i "smarfonozą" zaleca koszulkę z kolekcji "Terapia", która zapewnia "kompleksowe oddziaływanie na niepokój i inne efekty zagrożeń cywilizacyjnych". Na koniec reklamy Dorota Masłowska poleca markę, zapewniając, że "uśnieża ból istnienia".

d1ie9oi

Negatywne komentarze odbiorców zaskoczyły pisarkę. Jako jedna z projektantek kolekcji boleje nad faktem, że spotkała się ona z "tragicznie opaczną interpretacją całego zamysłu".

"Nie moglibyśmy naśmiewać się z depresji. Musielibyśmy wtedy naśmiewać się ze swoich rodzin, przyjaciół i przede wszystkim z, na różnych etapach życia, siebie. Myślę, że jeśli ktoś czyta cokolwiek, co piszę i mówię, wie, że raczej zastanawiam się nad naszą trudną kondycją w bardzo trudnym świecie. Koszulki są, w lżejszej formie, kontynuacją tej refleksji" - tłumaczy na Facebooku pisarka.

Masłowska starała się objaśnić artystyczny konspekt kolekcji. "Chodziło nam o namówienie potencjalnych nosicieli tych koszulek do pewnej gry z wyobraźnią; fantastyczną i absurdalną, nie mającą prawa działać supernowoczesną technologię. Oto napis 'nie bój się' na wnętrzu tkaniny będzie z tobą chodził cały dzień i ocierając się o twoją skórę, dodawał ci odwagi. Czy to działa? Nie. To nie jest prawda. Nie jest to też beka ani żart: to po prostu abstrakcja, fantazja" - przekonuje.

d1ie9oi

Pisarka nie przeprosiła swoich odbiorców za stworzenie kontrowersyjnej odzieży oraz jej reklamowanie. Mimo że ci zwrócili jej uwagę, że w niedawno udzielonych wywiadach krytykowała konsumpcjonizm.

Również marka Medicine wydała oświadczenie w tej sprawie. Pracownicy marki Przyznają, że byli świadomi, iż ich działania mogą spotkać się z krytyką, ale nie spodziewali się jej w aż takiej skali.

"W związku z kontrowersjami wokół zapowiedzi kolekcji oświadczamy, że naszym celem nie jest bagatelizowanie problemów psychicznych, wręcz przeciwnie – przyświecało nam zwrócenie uwagi na problem oraz swoiste 'odczarowanie' zagadnień związanych z różnymi 'terapiami', jakie próbuje się nam codziennie sprzedać w środkach masowego przekazu. Byliśmy świadomi kontrowersji, jakie może wywołać forma przekazu, nie ukrywamy jednak, że zaskoczyła nas skala gwałtownych reakcji i negatywnych komentarzy" - czytamy.

Firma odzieżowa przeprosiła za kontrowersyjną kampanię i zapewniła, że zyski z jej sprzedaży przekaże na pomoc osobom chorym psychicznie.

d1ie9oi

"Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni przekazem zapowiedzi projektu. Z uwagą śledzimy głosy i komentarze, jakie pojawiają się w przestrzeni publicznej. Działając zgodnie ze strategią naszej marki, której celem jest między innymi współpraca z artystami i wzmacnianie świadomości społecznej, wspólnie z autorami kolekcji podjęliśmy decyzję o przekazaniu całości zysku z jej sprzedaży instytucji lub inicjatywie zajmującej się problemami psychicznymi" - zapewnia marka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1ie9oi

Podziel się opinią

Share
d1ie9oi
d1ie9oi