Joanna Przetakiewicz kocha luksus. Chce, by Polki zarabiały pieniądze
Joanna Przetakiewicz znana jest z miłości do luksusu, ale także niesamowitej energii i optymizmu. Bizneswoman chce zarazić inne kobietami swoim podejściem do życia za sprawą poradnika, który niebawem wyda. Jego przesłanie jest klarowne.
Joanna Przetakiewicz to prawdziwa kobieta sukcesu. Jeszcze w latach 90. założyła jedną z pierwszych w Polsce sieci klinik dentystycznych. Z kolei z pomocą Karla Lagerfelda w 2010 r. powołała do życia La Manię. Obecnie jej marka odzieżowa cieszy się sporym powodzeniem za granicą, a ona sama jest pierwszoligową gwiazdą.
Projektantka nie należy jednak do osób, które osiadają na laurach. Wciąż stawia sobie nowe wyzwania. W 2018 r. zainicjowała ruch społeczny Era Nowych Kobiet, którego celem jest stworzenie przestrzeni dla kobiet z różnych środowisk do dzielenia się doświadczeniami i wspólnymi aktywnościami.
Zobacz: Joanna Przetakiewicz: "Kocham pieniądze z wzajemnością. To jest bezpieczeństwo i wolność"
To właśnie w ramach Ery Nowych Kobiet Przetakiewicz zamierza wydać poradnik, który ma skłonić Polki do pokochania pieniędzy. W rozmowie z Plotkiem opowiedziała o tym, co będzie można znaleźć w jej książce.
– Kochajmy pieniądze - to hasło, które chcę szerzyć. Eksperci, których zaprosiłam do tego poradnika, będą uczyć, jak je zarabiać. Są to wybitni specjaliści w swojej dziedzinie. Finansiści, psycholodzy, prawnicy - z Adamem Bodnarem na czele. To osoby, które rozumieją, jak bardzo bezpieczeństwo finansowe jest potrzebne kobietom – powiedziała.
Przetakiewicz nie ukrywa, że zamierza przełamać stereotypy, które opisują kobiety pracujące więcej jako chciwe egocentryczki i karierowiczki.
– Chciałabym, żeby ta książka namawiała do zgody, a nie rewolucji czy rozwodów, których jest za dużo. Musimy planować pieniądze, które dadzą nam poczucie bezpieczeństwa. One dają szczęście, dzięki nim możemy lepiej zadbać o zdrowie i edukację. Niedorzecznością jest powielanie hasła z PRL-u, że pieniądze psują – argumentuje.
Jej poradnik ma być darmowy. Skierowany jest przede wszystkim do młodych kobiet. Na razie nie wiadomo, kiedy się ukaże.