Moliera2 podsumowuje akcję #dzienszpilek. Podano zebraną kwotę
Marka Moliera2 po raz drugi zorganizowała internetową akcję, z której dochód został przekazany na rzecz fundacji walczącej z nowotworami u dzieci. Wiadomo już, ile pieniędzy udało się zebrać.
Ostatnia akcja zainicjowana przez markę Moliera2 odbiła się szerokim echem i wywołała skrajne reakcje. Mowa o drugiej edycji akcji #dzienszpilek. Firma ogłosiła, że za każde zdjęcie w butach na obcasie przekaże 2 zł na fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.
Zasady akcji były (przynajmniej w teorii) proste, w wyznaczony przez markę dzień (w tym roku był to 25 września), wrzucamy do sieci zdjęcie w szpilkach, tagując je #dzienszpilek. Za każdą taką publikację Moliera2 przekazuje 2 zł na konto rzeczonej fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Media społecznościowe w bardzo krótkim czasie zalały tysiące zdjęć kobiet, a czasami nawet mężczyzn, którzy pozowali w szpilkach dla dobra sprawy. Nie zabrakło także gwiazd, które poparły charytatywne przedsięwzięcie.
Wszystko byłoby okej, gdyby nie... internauci i aktywiści. Błyskawicznie przypomnieli seksistowskie reklamy marki, sugerując, że gwiazdy, które poparły #dzienszpilek, przyczyniają się jednocześnie do szerzenia krzywdzących postaw w społeczeństwie. Ponadto nie do końca jasne dla internautów były kryteria selekcji zdjęć i "zaliczania" ich jako poprawnych. Jaki był wynik akcji?
Firma przekazała portalowi wirtualnemedia.pl, iż ostatecznie dzięki akcji przekazała fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową czek na 223 810 zł. Skąd ta kwota?
"Do policzenia publikacji zaangażowanych zostało dwóch niezależnych audytorów zewnętrznych - Newspoint i Unamo - eksperci z wieloletnim doświadczeniem w monitoringu i kompleksowej analityce mediów. Oba raporty wykazały tożsame wyniki, które przełożyły się na finalną kwotę", podają przedstawiciele firmy w komunikacie na Instagramie.
Trwa ładowanie wpisu: instagram
"Zdjęć ze szpilkami ( bez względu na wysokość obcasa ) i hasztagiem #dzienszpilek na publicznych profilach Instagram / Facebook pojawiło się 111 902, co sprawiło, że w tym roku na Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową przekazaliśmy 223 810 zł!", czytamy w komunikacie.
Zarówno marka, jak i fundacja przekazały podziękowania biorącym udział w akcji. Moliera2 podkreśla, że tegoroczny wynik akcji jest 7-krotnie wyższy od poprzedniego . Podano także, że oficjalne przekazanie czeku nastąpiło 2 października, a fundusze już znalazły się na koncie fundacji.