Trwa ładowanie...

Słuchalność poleciała na łeb na szyję. Rekordowo złe wyniki Trójki

Program Trzeci Polskiego Radia zanotował w ostatnich miesiącach rekordowo niski udział w rynku słuchalności. W skali rocznej straty radia są szokujące.

Studio trójkiStudio trójkiŹródło: fot. mat. pras.
d1dhqrc
d1dhqrc

Wyniki badania Radio Track, przeprowadzonego między listopadem ub.r. a styczniem tego roku, opublikował m.in. portal Wirtualne Media. Dowiadujemy się z niego, że Trójka to stacja, która zanotowała największy spadek ze wszystkich stacji w podanym okresie czasu – jej udział w rynku słuchalności spadł z 5,9 proc. (taki wynik zanotowała w 2019 roku) do 2,1 proc., czyli aż o 64,8 proc. To kolejny fatalny udział rozgłośni – w czwartym kwartale miała 2,4 proc., od sierpnia do października – 2,9 proc., a od maja do lipca – 4,1 proc.

Wyniki Trójki są naprawdę zatrważające – w ciągu roku straciła dwie trzecie słuchaczy. A przecież w ostatnich siedmiu latach, w szczytowym momencie te udziały sięgały 8 proc. Dziś o takim wyniku osłabionej personalnie i wizerunkowo antenie można tylko pomarzyć.

Trójka straciła najlepszych dziennikarzy. Afera okazała się gwoździem do trumny

Oczywiście to wszystko spowodowane jest tym, co działo się w ubiegłym roku. W marcu z Trójki odszedł Wojciech Mann. Już w lipcu Mann wraz zaczął nadawać audycje w nowopowstałym Radio Nowy Świat. Za jego przykładem poszedł także m.in. Marek Niedźwiecki. W sierpniu zwolniono Kubę Strzyczkowskiego, który założył Radio 357. Rozgłośnia wystartowała w sieci 5 stycznia.

d1dhqrc

Taki odpływ znanych "trójkowiczów" i zmieniona ramówka z nowymi osobami zrobiła swoje i dziś Program Trzeci Polskiego Radia ma gorszy udział od np. Antyradia (2,7 proc.), Radia Tok FM (2,6 proc.), a nawet Radia Plus (2,2 proc.). Jak tak dalej pójdzie, to Trójka dobije do wyniku Radia Maryja (1,8 proc.). Liderem od listopada do stycznia było RMF FM (28,9 proc.).

Nie tylko słuchalność spadła na łeb i szyję

Przypomnijmy, że ogromny spadek słuchalności Trójki przekłada się także na wyniki ich akcji. Pod koniec grudnia miała miejsca charytatywna licytacja na antenie "Trójka pomaga". Jak podał portal Wirtualne media, w trakcie sześciu godzin specjalnej audycji prowadzonej przez Witolda Lazara i Piotra Łodeja na antenę dodzwoniło się... dwóch słuchaczy. Suma, jaką zebrano to 46 tys. zł. W 2019 roku w trakcie jednej tylko licytacji zebrano 326 392 tys. zł. W ramach trzech – aż 1,1 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1dhqrc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dhqrc

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj