Trwa ładowanie...

Słuchalność poleciała na łeb na szyję. Rekordowo złe wyniki Trójki

Program Trzeci Polskiego Radia zanotował w ostatnich miesiącach rekordowo niski udział w rynku słuchalności. W skali rocznej straty radia są szokujące.

Share
Studio trójki
Studio trójkiŹródło: fot. mat. pras.
d3e61gf

Wyniki badania Radio Track, przeprowadzonego między listopadem ub.r. a styczniem tego roku, opublikował m.in. portal Wirtualne Media. Dowiadujemy się z niego, że Trójka to stacja, która zanotowała największy spadek ze wszystkich stacji w podanym okresie czasu – jej udział w rynku słuchalności spadł z 5,9 proc. (taki wynik zanotowała w 2019 roku) do 2,1 proc., czyli aż o 64,8 proc. To kolejny fatalny udział rozgłośni – w czwartym kwartale miała 2,4 proc., od sierpnia do października – 2,9 proc., a od maja do lipca – 4,1 proc.

Wyniki Trójki są naprawdę zatrważające – w ciągu roku straciła dwie trzecie słuchaczy. A przecież w ostatnich siedmiu latach, w szczytowym momencie te udziały sięgały 8 proc. Dziś o takim wyniku osłabionej personalnie i wizerunkowo antenie można tylko pomarzyć.

Trójka straciła najlepszych dziennikarzy. Afera okazała się gwoździem do trumny

Oczywiście to wszystko spowodowane jest tym, co działo się w ubiegłym roku. W marcu z Trójki odszedł Wojciech Mann. Już w lipcu Mann wraz zaczął nadawać audycje w nowopowstałym Radio Nowy Świat. Za jego przykładem poszedł także m.in. Marek Niedźwiecki. W sierpniu zwolniono Kubę Strzyczkowskiego, który założył Radio 357. Rozgłośnia wystartowała w sieci 5 stycznia.

d3e61gf

Taki odpływ znanych "trójkowiczów" i zmieniona ramówka z nowymi osobami zrobiła swoje i dziś Program Trzeci Polskiego Radia ma gorszy udział od np. Antyradia (2,7 proc.), Radia Tok FM (2,6 proc.), a nawet Radia Plus (2,2 proc.). Jak tak dalej pójdzie, to Trójka dobije do wyniku Radia Maryja (1,8 proc.). Liderem od listopada do stycznia było RMF FM (28,9 proc.).

Nie tylko słuchalność spadła na łeb i szyję

Przypomnijmy, że ogromny spadek słuchalności Trójki przekłada się także na wyniki ich akcji. Pod koniec grudnia miała miejsca charytatywna licytacja na antenie "Trójka pomaga". Jak podał portal Wirtualne media, w trakcie sześciu godzin specjalnej audycji prowadzonej przez Witolda Lazara i Piotra Łodeja na antenę dodzwoniło się... dwóch słuchaczy. Suma, jaką zebrano to 46 tys. zł. W 2019 roku w trakcie jednej tylko licytacji zebrano 326 392 tys. zł. W ramach trzech – aż 1,1 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3e61gf

Podziel się opinią

Share
d3e61gf
d3e61gf