Trwa ładowanie...
d4mit95

12-letnia Meghan Markle doprowadziła do zmiany seksistowskiej reklamy. Napisała do samej Pierwszej Damy

Meghan Markle nie ukrywa, że jest feministką i z dumą podkreśla przynależność do organizacji ONZ Kobiety. Ale już od najmłodszych lat w miarę możliwości walczyła o równouprawnienie kobiet i mężczyzn. I nawet wtedy była już skuteczna.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Meghan Markle już jako nastolatka działała społecznie
Meghan Markle już jako nastolatka działała społecznie (Materiały prasowe)
d4mit95

Przed laty Markle wystąpiła w jednym z odcinków programu dla dzieci stacji Nickelodeon "Nick News", w którym opowiedziała, jak… udało się jej nakłonić firmę Proctor and Gamble do zmiany reklamy. Chodziło o reklamę płynu do naczyń Ivory Clear, w której padała kwestia, że "kobiety walczą z tłustymi talerzami i patelniami". - Myślę, że to nie w porządku, że dzieci dorastają w poczuciu, że mamy robią wszystko. Zawsze tak jest, mama robi to, mama robi tamto – komentowała wówczas przyszła księżna.

Zobacz też: Książę Harry ociera łzy podczas ślubu z ukochaną Meghan Markle

Zauważyła, że spot utrwala wśród jej kolegów seksistowskie stereotypy, a przede wszystkim pogląd, że miejsce kobiety jest w kuchni. Przyszła księżna postanowiła wówczas napisać do prezesa Proctor and Gamble i do ówczesnej pierwszej damy, Hilary Clinton. – W reklamie słyszymy, że "kobiety walczą z tłuszczem", czyli oznacza to, że tylko kobiety zmywają naczynia – pisała w liście. – Zastanawiam się, czy można byłoby zmienić reklamę tak, by dotyczyła po prostu Amerykanów – dodała.

kadr z programu

Co ciekawe, trzy miesiące po otrzymaniu tego listu, firma Proctor and Gamble zdecydowała się zmienić swoją reklamę. Meghan zaapelowała wówczas do swoich rówieśników. – Jeśli widzisz coś, co ci się nie podoba, albo czujesz się urażony, pisz listy. Naprawdę możesz coś zmienić, nie tylko dla siebie, ale dla wielu innych ludzi – podsumowała.

d4mit95

Podziel się opinią

Share

d4mit95

d4mit95