Figura i Kupicha zaszkodzili bankom?
None
Piotr Kupicha
Ostatnio nastąpił istny wysyp znanych twarzy w reklamach banków i instytucji finansowych. I o ile niektórym z marek zaangażowanie gwiazdy przyniosło zyski, tak innym... niekoniecznie. Serwis mediarun.pl przedstawia badania, z których wynika, że pewne gwiazdy to nie był strzał w dziesiątkę.
Katarzyna Figura
Dom mediowy OMG Metrics przeprowadził badania wśród respondentów pytając ich o to, która gwiazda nie pasuje do marki, którą reklamuje. Osoby biorące udział w badaniu wskazały Katarzynę Figurę, która była twarzą jednego z banków.
Piotr Kupicha
Jak podaje mediarun.pl, w tym zestawieniu także nie zabrakło Piotra Kupichy z zespołem Feel. Respondenci uznali, ze nie pasuje on do reklamy kredytu hipotecznego jednego z banków.
Anna Maria Jopek
Piosenkarka, która brała udział w tej samej kampanii co Kupicha z zespołem, również została uznana za nietrafiony wybór.
Marek Kondrat
Aktor od pięciu lat jest związany z jedną marką. Jak pokazują wyniki badań przytoczone przez mediarun.pl, ta twarz to był strzał w dziesiątkę. Respondenci uznali, że najbardziej pasuje do promowania banku i jego produktów.
Hubert Urbański
W badaniu wypadł dobrze także Hubert Urbański prowadzący teleturniej Milionerzy. Z pewnością kojarzy się konsumentom z pieniędzmi i zarabianiem, więc wynik nie dziwi.
Katarzyna Figura
Reklamodawcy sięgają po znane twarze, przede wszystkim aktorów, licząc na to, że ich autorytet i popularność wpłyną na budowanie pozytywnego wizerunku banku i w konsekwencji przełożą się na sprzedaż - dowiadujemy się z serwisu.
Katarzyna Figura
Jednak nie każde wybory zdają się być trafne. Według respondentów odpowiadających na pytanie: Jak Ci się wydaje, która ze znanych osób występujących w reklamach nie pasuje do produktu, jaki reklamuje i bardziej mu szkodzi niż przynosi korzyści, a która do danego produktu pasuje?, Figura nie sprawdziła się w tej roli.
Piotr Kupicha
Na mediarun.pl czytamy: _ nie wszystkie znane postacie równie skutecznie wpływają na wzrost świadomości. Często kojarzony jest sam fakt występowania znanej osoby w reklamie, a problemem staje się już przypisanie twarzy do reklamującej się instytucji_. Tak też było w przypadku Feela.
Sebastian Karpiel-Bułecka
Superprzystojny wokalista Zakopower razem ze swoim zespołem wziął udział w kampanii reklamowej tego samego banku, co Kupicha i Feel. Czy tym razem to był dobry wybór?