Trwa ładowanie...

Koncert z cyklu Muzyka Czyni Cuda: Gwiazdą wieczoru będzie Kristine Opolais

Dochód z tegorocznego koncertu zostanie przekazany na zakup zestawu bronchoskopów, co pozwoli na leczenie wad wrodzonych, nowotworów oraz innych schorzeń przełyku i dróg oddechowych u dzieci. Koncert odbędzie się 17 kwietnia o godzinie 19:00 w Filharmonii Bałtyckiej.

Koncert z cyklu Muzyka Czyni Cuda: Gwiazdą wieczoru będzie Kristine OpolaisŹródło: Materiały prasowe
d263jrq
d263jrq

Artystka występowała na największych scenach operowych świata, m.in. w Nowym Jorku, Wiedniu, Berlinie czy Mediolanie. Towarzyszyli jej najsłynniejsi dyrygenci: Daniel Barenboim, Sir Antonio Pappano, Sir Simon Rattle czy Andris Nelsons, jak i najlepsi śpiewacy, m.in. Jonas Kaufman, Joseph Calleja, Marcelo Alvarez, Piotr Beczała, Bryn Terfel, Thomas Hampson czy Mariusz Kwiecień.

Zasłynęła rolami Manon Lescaut, Toski, Tatiany w Oneginie czy Małgorzaty w Mefistofelesie. Przez wielu uważana jest za najlepszą współczesną śpiewaczką w operach Pucciniego.

Orkiestra Symfoniczna PFB
Gianluca Marciano - dyrygent
Kristine Opolais - sopran
Jose Simerilla Romero - tenor

Koncert odbędzie się 17 kwietnia o godzinie 19:00 w Filharmonii Bałtyckiej

Program:

Giuseppe Verdi – Uwertura z opery Nieszpory sycylijskie
Francesco Cilea – Io son l’umile ancella z I aktu opery Adriana Lecouvreur
Francesco Cilea – Intermezzo z II aktu opery Adriana Lecouvreur
Francesco Cilea – Duet Adriany i Maurizio z I aktu opery Adriana Lecouvreur
Giuseppe Verdi – Uwertura z opery Luisa Miller
Giuseppe Verdi – Pace, pace mio Dio z opery Moc przeznaczenia
Pietro Mascagni – Intermezzo z opery Rycerskość wieśniacza
Francesco Cilea – Poveri fiori aria z IV aktu opery Adriana Lecouvreur
Umberto Giordano – Intermezzo z opery Fedora
Francesco Cilea – Duet z IV aktu opery Adriana Lecouvreur
Giacomo Puccini – Intermezzo z opery Manon Lescaut
Giacomo Puccini – Vissi d’arte z opery Tosca
Giacomo Puccini – Addio z opery Madame Butterfly
Giacomo Puccini – Un bel di z opery Madame Butterfly

d263jrq

O artystce:

Kristine Opolais jest jedną z najbardziej pożądanych sopranistek współczesnej sceny międzynarodowej, o ugruntowanej pozycji w gronie wybitnych śpiewających aktorek, łącząca wspaniały głos z trzymającym w napięciu dramatyzmem.

Opolais występuje na scenach takich oper jak: Metropolitan Opera New York, Wiener Staatsoper, Staatsoper Berlin, Bayerische Staatsoper, Teatro alla Scala, Opernhaus Zürich czy Royal Opera House Covent Garden. Może również pochwalić się współpracą z cenionymi dyrygentami, jak Daniel Barenboim, Sir Antonio Pappano, Sir Simon Rattle, Sir Mark Elder, Daniel Harding, Andris Nelsons, Fabio Luisi, Kirill Petrenko oraz Semyon Bychkov.

Kristine Opolais jest znana ze współpracy z Metropolitan Opera, a w ciągu ostatnich lat jej występy w produkcjach “La Bohème”, “Madama Butterfly”, “Manon Lescaut” i “Rusalka” były transmitowane w HD na całym świecie. W 2018 r. powróciła do "The Met”, aby zaśpiewać w operze “Suor Angelica”, która została nagrana dla wydawnictwa muzycznego "Orfeo”.

Wcześniej wystąpiła w roli tytułowej w inscenizacji opery "Rusalka” Zimmermanna w 2017, za którą zyskała uznanie krytyków za "wspaniały wokalnie i boleśnie poruszający występ” (New York Times). Opolais utrzymuje trwałą relację z Metropolitan Opera od czasu debiutu w roli Magdy w "La Rondine”.

d263jrq

Zasłynęła w 2014, gdy wystąpiła w dwóch różnych debiutanckich produkcjach w ciągu 18 godzin. Po wybitnym występie w "Madama Butterfly”, wzięła udział w przedstawieniu "La Bohème” już następnego popołudnia.

W sezonie 2019/2020, Opolais wystąpi w wyczekiwanym debiucie w operze "Adriana Lecouvreur” w Teatro Comunale di Bologna, reżyserii Rosetty Cucchi.

Zadebiutuje także w Semperoper Dresden w inscenizacji opery "Tosca” oraz powróci do Staatsoper Hamburg aby wziąć udział w znanym Italian Opera Festival, z tym samym tytułem. Powróci także do Wiener Staatsoper aby wystąpić w "Madama Butterfly”. Opolais współpracuje także z Royal Opera House Covent Garden, gdzie wystąpi po raz kolejny jako "Tosca”.

d263jrq

W Londynie śpiewaczka szczególnie umocniła swoją pozycję jako "wiodąca sopranistka Pucciniego dzisiejszych czasów” (The Telegraph), występując w tytułowej roli inscenizacji "Manon Lescaut” w reżyserii Kenta w 2014 r., oraz jako Cio-Cio San w "Madama Butterfly”. Artystka od 2010 r. utrzymuje także współpracę z Bayerische Staatsoper, gdzie zadebiutowała jako "Rusalka” w produkcji Kušeja, dokąd była wielokrotnie zapraszana do kolejnych występów.

Od tamtego czasu wystąpiła między innymi w "Manon Lescaut”, "Madama Butterfly”, jako Tatiana w "Eugen Onegin”, Margherita w "Mefistofele” oraz Vitellia w "La clemenza di Tito”. Opolais zaśpiewała także w roli tytułowej opery "Jenůfa” w Operahaus Zürich, w reżyserii Tcherniakova. W Teatro alla Scala wcieliła się w rolę Poliny w operze "The Gambler” produkcji Tcherniakova, oraz została zaproszona do wykonania roli Neddy w "Pagliacci”.

Koncerty solowe i recitale Kristine Opolais, pożądane na całym świecie, odbyły się między innymi w ramach Salzburger Festspiele, BBC Proms, Tanglewood Festival, The Musikverein Wien, w Baden-Baden Festspielhaus, Royal Opera House Muscat, Royal Concertgebouw Amsterdam, Shanghai Oriental Arts Center oraz Carnegie Hall. Artystka może także pochwalić się występami z renomowanymi orkiestrami, włączając Berliner Philharmoniker, Gewandhausorchester Leipzig, Concertgebouworkest, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Filarmonica della Scala oraz NHK Symphony Orchestra, z którą zadebiutuje w tym sezonie.

Ostatnie nagranie występu operowego Opolais zostało wydane jesienią 2017 r. – jest to „Tosca” reżyserii Himmelmanna, wystawiona w Baden-Baden, z udziałem Berliner Philharmoniker pod batutą Sir Simona Rattle.

Wirtualna Polska jest patronem koncertu

d263jrq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d263jrq

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj