Koronawirus. TESCO odpowiada na zarzuty Michała Figurskiego
Michał Figurski wyraził niedawno swoje oburzenie niewywiązaniem się TESCO z jego zamówienia zakupów online. Sieć sklepów w oświadczeniu dla Wirtualnej Polski wystosowała odpowiedź na zażalenie dziennikarza i innych klientów.
Polska służba zdrowia robi, co może, by zapewnić Polakom pomoc w czasie trwania pandemii koronawirusa. Michał Figurski we wrześniu 2015 r. z powodu powikłań cukrzycowych doznał udaru. Problemy zdrowotne, z którymi mierzy się po dziś dzień, uniemożliwiają mu normalne funkcjonowanie zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji.
Figurski kontra TESCO
W związku z powyższym dziennikarz poinformował jakiś czas temu, że postanowił zabezpieczyć siebie i swoją rodzinę w zapasy żywności, korzystając z usług sklepu internetowego TESCO. Nie wszystko poszło po jego myśli.
"Jako pacjent na lekach immunosupresyjnych jestem w grupie podwyższonego ryzyka, więc wychodzenie z domu może mieć dla mnie tragiczne skutki. Mam rodzinę z dwójką dzieci i starszą mamę. Chciałem zadbać o wszystkich. Zakażenie w miejscu publicznym, między innymi takim jak sklep, jest narażeniem na poważne konsekwencje, nie tylko w przypadku mojej osoby. Z tego względu zakupy musiałem zrobić z odpowiednim wyprzedzeniem /tydzień/, by zapewnić sobie i rodzinie spokój i bezpieczeństwo" - mogliśmy przeczytać we wpisie dziennikarza. Niestety, z zakupów ostatecznie nic nie wyszło - "Dziękuję Ci Tesco, że drugi raz wystawiasz mnie do wiatru godzinę przed dostawą informując lakonicznym smsem: 'ze względów technicznych Twoje zamówienie zostało anulowane'".
Fani pospieszyli z informacjami dla dziennikarza, że sieć sklepów rezygnuje z prowadzenia ich w Polsce - stąd niedogodności. Poza tym pandemia oznacza dużo więcej zamówień składanych przez internet. Anulowania, choć nie są mile widziane, wynikają zapewne z problemów kadrowych sklepu. Okoliczności są trudne, trzeba więc okazać zrozumienie.
TESCO tłumaczy sprawę
Chwilę po tej "aferze" otrzymaliśmy od biura prasowego TESCO obszerne wyjaśnienia dot. sytuacji, którą w swoich social mediach opisał Michał Figurski:
Wyjątkowa sytuacja panująca w Polsce oraz duże natężenie zamówień złożonych w serwisie ezakupy.tesco.pl mogły spowodować utrudnienia w realizacji zamówień. Bardzo przepraszamy wszystkich, których dotknął ten problem i zapewniamy, że pracownicy Tesco dokładają wszelkich starań, aby uzupełnić asortyment i zrealizować jak najwięcej zamówień. TESCO, Odpowiedź na zarzuty m.in. Michała Figurskiego
Sieć sklepów tłumaczy, że szuka rozwiązań dla zażegnania chwilowego kryzysu.
Tesco rozpoczęło rekrutację dodatkowych pracowników. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą wesprzeć lokalną społeczność i pomóc w zapewnieniu żywności dla naszych klientów w całej Polsce. Stanowiska zostaną dostosowane indywidualnie do kandydatów. Zachęcamy szczególnie tych, którzy z powodu obecnej sytuacji nie mogą tymczasowo wykonywać swojej pracy i szukają źródła zarobku. Obecnie w Polsce panuje wyjątkowa sytuacja, w której potrzebna jest wzajemna pomoc i zrozumienie. Będziemy bardzo wdzięczni za publikację stanowiska Tesco i pomoc w zachęceniu do podjęcia tymczasowej pracy w Tesco w tym szczególnym okresie. TESCO, Zapewnienia o poradzeniu sobie z trudną sytuacją w związku z pandemią koronawirusa
W ŁÓŻKU Z OSKAREM. Julia Kamińska: Nie marzę o ślubie!
Koronawirus zmienił życie ludzi nie tylko w Polsce, ale także na świecie. Większość obywateli przebywa w domach. Zamknięto placówki oświatowe i kulturalne. Co więcej, biskupi zwolnili wiernych z obowiązku osobistego udziału w niedzielnych mszach świętych.