Magda Gessler mogła złamać prawo. Reklama lodów Ice Queen miała naruszyć ustawę
Magda Gessler ostatnio wypuściła własną markę lodów Ice Queen. W ramach promocji rozdała ich aż tonę za darmo. Przy okazji mogła złamać prawo. Pojawiły się smaki alkoholowe, więc naruszyła ustawę o wychowaniu w trzeźwości.
Magda Gessler złamała prawo?
Magda Gessler chce podbić rynek lodów ze swoją marką Ice Queen. Ostatnio sprawdziliśmy, jak smakuje jej produkt oparty o przepis prababci z Sardynii. Na reklamie restauratorka nie oszczędziła - rozdała Polakom aż tonę lodów zupełnie za darmo. Przy okazji mogła złamać prawo.
Jak podaje "Dziennik Gazeta Prawna", wśród rozdawanych lodów były dwa o smakach alkoholowych - campari z pomarańczą oraz prosecco. Tymi dwiema propozycjami Gessler prawdopodobnie naruszyła ustawę o wychowaniu w trzeźwości.
Zgodnie z treścią dokumentu "zabrania się promocji produktów oraz usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego". Prawnicy komentujący dla "DGP" są zgodni - Gessler naruszyła prawo. Za taki czyn grozi kara grzywny od 10 tys. do 500 tys. zł.
Reklama lodów Ice Queen niezgodna z ustawą? Jest reakcja biura prasowego
Na zaistniałą sytuacją szybko zareagowało biuro prasowe marki Ice Queen. Wyjaśnia, że "producent nie zamierza sprzedawać czy rozdawać lodów aromatyzowanych alkoholem dzieciom i nie są jedyną marką, która wprowadziła do swojej oferty lody o smaku np. prosecco czy szampana".
Jednak stanowisko biura prasowego może nie mieć żadnego znaczenia. - Przepis ustawy nie różnicuje, czy dany produkt wykorzystujący bezpośrednie skojarzenie z konkretnym rodzajem alkoholu jest oferowany dzieciom czy może jedynie dorosłym - stwierdziła dr Magdalena Świeca na łamach gazety.