Trwa ładowanie...

Wyniki Grammy 2022. 19-latka była sensacją gali. Trzy razy wchodziła na scenę

W nocy z 3 na 4 kwietnia w MGM Grand Garden Arena w Las Vegas odbyła się 64. ceremonia wręczenia nagród Grammy. Najważniejsze nagrody amerykańskiego przemysłu muzycznego trafiły m.in. do Doja CAT, Foo Fighters i Kanye Westa.

Olivia Rodrigo zgarnęła trzy nagrody GrammyOlivia Rodrigo zgarnęła trzy nagrody GrammyŹródło: getty images, fot: Jeff Kravitz
dwnjbqs
dwnjbqs

Tegorocznym rekordzistą pod względem nominacji był Jon Batiste (11 nominacji), a za nim uplasowali się Jusin Bieber, Doja CAT i H.E.R. z 8 nominacjami. Ostatecznie największymi zwycięzcami okazali się Jon Batiste (5 nagród w tym za album roku), 19-letnia Olivia Rodrigo, Silk Sonic i Foo Fighters (każdy po 3 nagrody).

Pełna lista zwycięzców Grammy 2022:

Nagranie roku: Silk Sonic – "Leave The Door Open"

Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open:

Album roku: Jon Batiste – "We Are"

dwnjbqs

Piosenka roku: Silk Sonic – "Leave The Door Open"

Najlepsza nowa artystka: Olivia Rodrigo

Najlepszy solowy występ - pop: Olivia Rodrigo – "Drivers License"

Najlepszy występ pop - duet lub zespół: Doja Cat feat. SZA – "Kiss Me More"

Doja Cat feat. SZA – "Kiss Me More":

Najlepszy tradycyjny album - pop: Tony Bennett & Lady Gaga – "Love For Sale"

Najlepszy album wokalny - pop: Olivia Rodrigo – "Sour"

dwnjbqs

Najlepszy występ - rock: Foo Fighters – "Making A Fire"

Najlepszy występ - metal: Dream Theater – "The Alien"

Najlepsza piosenka - rock: Dave Grohl, Taylor Hawkins, Rami Jaffee, Nate Mendel, Chris Shiflett & Pat Smear – "Waiting On A War" (Foo Fighters)

Najlepszy album - rock: Foo Fighters – "Medicine At Midnight"

Najlepsze nagranie - dance/muzyka elektorniczna: Rüfüs du Sol - "Alive"

RÜFÜS DU SOL - Alive:

Najlepszy album - dance/muzyka elektroniczna: Black Coffee – "Subconsciously"

dwnjbqs

Najlepszy album - muzyka alternatywna: St. Vincent – "Daddy’s Home"

Najlepszy występ - r'n'b: Silk Sonic - "Leave the Door Open"; Jazmine Sullivan – "Pick Up Your Feelings"

Najlepszy album - r'n'b progresywny: Lucky Daye – "Table For Two"

Najlepszy występ - tradycyjny r'n'b: H.E.R. – "Fight For You"

Najlepsza piosenka - r'n'b: Brandon Anderson, Christopher Brody Brown, Dernst Emile II & Bruno Mars – "Leave The Door Open" (Silk Sonic)

dwnjbqs

Najlepszy album - r'n'b: Jazmine Sullivan – "Heaux Tales"

Najlepszy występ - r'n'b tradycyjny: H.E.R. – "Fight for You"

Najlepszy występ - rap: Baby Keem, Kendrick Lamar – "Family Ties"

Najlepszy album - rap: Tyler, the Creator – "Call Me If You Get Lost"

Najlepszy występ - rap melodyjny: Kanye West, The Weekend, Lil Baby – "Hurricane"

Kanye West - Hurricane:

Najlepsza piosenka - rap: Kanye West, Jay-Z – "Jail"

dwnjbqs

Najlepszy album - latin pop lub urban: Alex Cuba – "Mendó"

Najlepszy występ - amerykańska muzyka korzeni: Jon Batiste – "Cry"

Najlepsza piosenka - amerykańska muzyka korzeni: Jon Batiste – "Cry"

Najlepszy album - americana: Los Lobos – "Native Sons"

Najlepszy album - bluegrass: Béla Fleck – "My Bluegrass Heart"

Najlepszy album - tradycyjny blues: Cedric Burnside – "I Be Trying"

dwnjbqs

Najlepszy album - blues współczesny: Christone "Kingfish" Ingram – "662"

Najlepszy album - folk: Rhiannon Giddens with Francesco Turrisi – "They're Calling Me Home"

Najlepszy album - regionalna muzyka korzeni: Kalani Pe'a – "Kau Ka Pe'a"

Najlepszy album reggae: Jesse Royal – Royal Soja – "Beauty In the Silence"

Najlepszy album - muzyka świata: Angélique Kidjo – "Mother Nature"

Najlepszy album - new age: Stewart Copeland, Ricky Kej – "Divine Tides"

Najlepsza inżynieria albumu - muzyka rozrywkowa: Tony Bennet, Lady Gaga – "Love For Sale"

Producent roku - muzyka rozrywkowa: Jack Antonoff

Najlepsze nagranie zremiksowane: Deftones – "Passenger (Mike Shinoda Remix)"

Najlepszy album (Grammy 2021) - immesive audio: Jim R. Keene, the United States Army Field Band – "Soundtrack of the American Soldier"

Najlepszy album - immersive audio: - Alicia Keys – "Alicia"

Najlepsza inżynieria - muzyka klasyczna: Chanticleer – "Chanticleer Sings Christmas"

Najlepszy album - współczesna muzyka instrumentalna: Taylor Eigsti – "Tree Falls"

Najlepszy występ solowy - muzyka country: Chris Stapleton – "You Should Probably Leave"

Najlepszy występ duetu lub grupy - muzyka country: Brothers Osborne – "Younger Me"

Najlepsza piosenka - country: Dave Cobb, J.T. Cure, Derek Mixon & Chris Stapleton – "Cold" (Chris Stapleton)

Najlepszy album - country: Chris Stapleton – "Starting Over"

Najlepsze solo - jazz improwizowany: Chick Corea "Humpty Dumpty (Set 2)"

Najlepszy album wokalny - jazz: Esperanza Spalding – "Songwrights Apothecary Lab"

Najlepszy album instrumentalny - jazz: Ron Carter, Jack DeJohnette & Gonzalo Rubalcaba – "Skyline"

Najlepszy album dużego zespołu jazzowego: Christian McBride Big Band – "For Jimmy, Wes And Oliver"

Najlepszy album - latin jazz: Eliane Elias With Chick Corea and Chucho Valdés – "Mirror Mirror"

Najlepszy występ/piosenka - gospel: CeCe Winans – "Never Lost"

Najlepszy występ/piosenka - współczesna muzyka chrześcijańska: CeCe Winans; Dwan Hill, Kyle Lee, CeCe Winans & Mitch Wong – "Believe For It"

Najlepszy album - gospel: CeCe Winans – "Believe For It"

Najlepszy album - współczesna muzyka chrześcijańska: Elevation Worship & Maverick City Music – ‘Old Church Basement’

Najlepszy album - roots gospel: Carrie Underwood – "My Savior"

Najlepszy album - musica urbana: Bad Bunny – "El Último Tour Del Mundo"

Najlepszy album - latin rock/ latine alternative: Juanes – "Origen"

Najlepszy album - regionalna muzyka meksykańska: Vicente Fernández – "A Bis 80’s"

Najlepszy album - tropical latin: Rubén Blades y Roberto Delgado & Orquesta – "Salswing!"

Najlepszy występ - muzyka świata: Arooj Aftab – "Mohabbat"

Najlepszy album - muzyka dziecięca: Falu – "A Colorful World"

Najlepszy album - komedia: Louis C.K. – "Sincerely Louis CK"

Najlepszy album - musical teatralny: "The Unofficial Bridgerton Musical"

Najlepsza kompilacja muzyczna dla mediów wizualnych: Andra Day – "The United States Vs. Billie Holiday"

Najlepsza ścieżka muzyczna dla mediów wizualnych: Carlos Rafael Rivera – "The Queen’s Gambit"; Jon Batiste, Trent Reznor & Atticus Ross – "Soul"

Najlepsza piosenka napisana dla mediów wizualnych: Bo Burnham, songwriter (Bo Burnham) – "All Eyes On Me [From Inside]"

Najlepsza kompozycja instrumentalna: Lyle Mays – "Eberhard"

Najlepsza aranżacja - a cappella lub intrumentalna: Charlie Rosen & Jake Silverman (The 8-Bit Big Band Featuring Button Masher) – "Meta Knight’s Revenge (From "Kirby Superstar")"

Najlepsza aranżacja - instrumenty i wokale: Vince Mendoza (Vince Mendoza, Czech National Symphony Orchestra & Julia Bullock) – "To The Edge Of Longing (Edit Version)"

Najlepsza kompilacja nagrań: Li Jheng Han & Yu, Wei (2nd Generation Falangao Singing Group & The Chairman Crossover Big Band) – "Pakelang"

Najlepsze specjalne wydanie z nagraniami: Darren Evans, Dhani Harrison & Olivia Harrison (George Harrison) – "All Things Must Pass: 50th Anniversary Edition"

Najlepsza książeczka w albumie: Ricky Riccardi, (Louis Armstrong) – "The Complete Louis Armstrong Columbia And RCA Victor Studio Sessions 1946-1966"

Najlepszy album historyczny: Joni Mitchell – "Joni Mitchell Archives, Vol. 1: The Early Years (1963-1967)"

Najlepsza inżynieria albumu - muzyka rozrywkowa: Dae Bennett, Josh Coleman & Billy Cumella (inżynierowie); Greg Calbi & Steve Fallone (mastering) - Tony Bennett & Lady Gaga – "Love For Sale"

Producentka roku - muzyka klasyczna: Judith Sherman

Najlepszy występ orkiestrowy: Yannick Nézet-Séguin (dyrygent), Philadelphia Orchestra – "Price: Symphonies Nos. 1 & 3"

Najlepsze nagranie - opera: Karen Kamensek (dyrygentka), J’Nai Bridges, Anthony Roth Costanzo, Zachary James & Dísella Lárusdóttir, David Frost (producenci) - The Metropolitan Opera Orchestra, The Metropolitan Opera Chorus – "Glass: Akhnaten"

Najlepszy występ chóralny: Gustavo Dudamel (dyrygent), Grant Gershon, Robert Istad, Fernando Malvar-Ruiz & Luke McEndarfer (chórmistrzowie) - Leah Crocetto, Mihoko Fujimura, Ryan McKinny, Erin Morley, Tamara Mumford, Simon O’Neill, Morris Robinson & Tamara Wilson, Los Angeles Philharmonic, Los Angeles Children’s Chorus, Los Angeles Master Chorale, National Children’s Chorus & Pacific Chorale – "Mahler: Symphony No. 8, 'Symphony Of A Thousand'"

Najlepszy występ - muzyka kameralna: Yo-Yo Ma & Emanuel Ax – "Beethoven: Cello Sonatas – Hope Amid Tears"

Najlepsze solo instrumentalne - muzyka klasyczna: Jennifer Koh – "Alone Together"

Najlepszy album wokalny - muzyka klasyczna: Sangeeta Kaur & Hila Plitmann (Virginie D’Avezac De Castera, Lili Haydn, Wouter Kellerman, Nadeem Majdalany, Eru Matsumoto & Emilio D. Miler) – "Mythologies"

Najlepsze kompendium - muzyka klasyczna: Amy Andersson (dyrygentka); Amy Andersson, Mark Mattson & Lolita Ritmanis (producenci) - "Women Warriors – The Voices Of Change"

Najlepsza kompozycja - muzyka współczesna: Caroline Shaw (kompozytorka) - Dawn Upshaw, Gilbert Kalish & Sō Percussion – "Shaw: Narrow Sea"

Najlepszy teledysk: Jon Batiste – "Freedom"

Najlepszy film muzyczny: Various Artists – "Summer Of Soul"

Bruce Willis kończy karierę. Rodzina poinformowała o chorobie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dwnjbqs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dwnjbqs

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj