Magda Gessler serwowała dzieciom lody o smaku alkoholu
Magda Gessler promuje swoje nowe lody "Ice Queen". Nie pomyślała jednak o jednym istotnym szczególe. Zalała ją fala krytyki.
Magda Gessler stworzyła nową markę – lody "Ice Queen", które zostały stworzone na bazie receptury jej prababci. Niektóre smaki wywołały kontrowersje. A to wszystko dlatego, że w dniu premiery Gessler rozdawała lody za darmo dzieciom i dorosłym. Wśród smaków znalazły się prosecco i campari z pomarańczą. Niektórzy uznali, że jest to przyzwyczajanie dzieci do smaku alkoholu.
Zobacz także: Ice Queen Magda Gessler zdradza: "Loda trzeba dobrze ukręcić"
"Fakt" skontaktował się z Katarzyną Łukowską z Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która powiedziała:
- Trzeba ocenić takie zdarzenie negatywnie. Wprowadzanie smaku alkoholu do diety dzieci, jeszcze poprzez podawanie pozytywnie im kojarzących się lodów, to przygotowanie gruntu pod sięganie po alkohol w przyszłości.
Łukowska zaznacza, że nawet jeśli w lodach nie ma alkoholu, to Gessler naruszyła ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przez tożsamość nazwy produktu z nazwą alkoholu.
Tymczasem Gessler uważa, że taka reakcja jest przesadą. Jej radca prawny powiedział: - Nie psosób się zgodzić z tezą, że informowanie o sprzedaży lodów o smaku napojów alkoholowych stanowi promocję sprzedaży tychże napojów alkoholowych.